cikportal
 vijesti - teme - informacije
POČETNA        VIJESTI        SPORT        MAGAZIN        TEME        O NAMA        MARKETING/KONTAKT

OPISALA SVE DO U DETALJE: Stravična ispovijest Hrvatice koja je ubila svog silovatelja…

Pričat ću, pričat ću, izgovorila je u dahu Iva Tadić, 21-godišnja studentica novinarstva, i kao da je jedva dočekala da tužiteljici Danijeli Pajić istrese dramu koju je proživljavala u subotnje jutro 10. septembra u stanu svoje žrtve, višestruko osuđivanog silovatelja, 48-godišnjeg Darka Keleminovića.

U pedesetak minuta iskaza u prostorijama Državnog odvjetništva prošlonedjeljnog ranog popodneva uz svog branitelja, odvjetnika Matu Matića, mlada je djevojka pričala o događaju koji će joj promijeniti život.


Činjenica da je odlučila iznijeti obranu i odgovarati na sva pitanja tužiteljice vjerojatno je bila presudna u tome da je Jadranka Mandušić, sutkinja istrage zagrebačkog Županijskog suda, odlučila da Ivi Tadić nije mjesto među ljudima u čije društvo ne pripada. I da će mjere opreza – zabrana kontaktiranja svjedoka – zasad biti dovoljne. Do konačnog sudskog pravorijeka, sasvim je sigurno, proteći će vjerojatno i godine. Što će ubuduće sa svojim životom, odlučit će ona sama, ali činjenica da je ubila čovjeka, pa makar on bio osuđivani kriminalac, visjet će joj kao Damoklov mač nad glavom.

Bijelo roblje

Ovo je njezina priča, prva i cjelovita, s pojedinostima koje su brutalno realistične i na sudu je da ocijeni hoće li im vjerovati ili neće. U iskazu je djevojka 20-ak puta spomenula kako ju je Darko silio na oralni seks te je pritom to čak i gestama popratila i eksplicitno iznijela tužiteljici.

Jutarnji list donosi najdramatičnije dijelove priče od trenutka kada je Iva Tadić ušla u stan Keleminovićevih roditelja na Novoj Vesi. Navukao ju je pričom kako ju je spasio od silovanja i prodaje u bijelo roblje, a ona je znatiželjno željela doznati je li to sve istina. U trenutku ulaska u stan situacija je još bila normalna, a i u tom dijelu iskaza u Ivinu glasu nema dramatičnosti i povišenih tonova. Staloženo priča u dahu: “Pristala sam ući u njegov stan. Nije bio govorio da ćemo ostati. Otključao je vrata. Sjela sam na rub kauča. Imala sam odjeću i torbu preko ramena. Torbu nisam ni skidala jer sam mislila da se nećemo zadržavati. Uzet će novce, dignut ću se, idemo iz stana. Nakon što je otišao u sobu, nije mi bilo ništa sumnjivo. Vraća se, sjeda za stolac, nasuprot je stol. On priča da nisam ni svjesna koju sam opasnost izbjegla”, govori te iznosi detalje o Darkovoj priči o tome kako djevojke prisiljavaju da se bave prostitucijom; o silovanjima, iživljavanju, psihičkoj torturi, krađi dokumenata.

“Opisao mi je detaljno kako se djevojke prisili da to počnu raditi. Pita me da li ja kapiram koliko je to strašno”, govori tužiteljici gestikulirajući s vremena na vrijeme i nastavlja.

Patent

“Odgovaram s da. U tom trenutku mene zanima ko me prati. Jesam li bila u opasnosti. Pitam ga, ignorira moje pitanje. Pita me da li ja shvaćam i kad ja odgovaram s da, on mi kaže da on misli da ja to ne shvaćam i ‘da se to tebi treba surovo pokazat’. I na to se diže, otkopčava patent, vadi penis u erekciji i stavlja ga pred moju facu. Samo ga je izvadio”, govori okrivljena djevojka.

Priča sve brže, diže se i pokazuje, prepričava razgovor s čovjekom za kojeg u tom trenutku još ne zna da je bio dvaput osuđivan zbog silovanja i da je proveo veći dio života iza rešetaka. Iznosi što se dalje događalo u stanu i kako je Darko naglašavao da djevojke koje odbijaju oralni odnos trpe nasilje. Prepričava Darkove riječi: “Dobro jel’ sad kapiraš, jesi sad shvatila. Jesam”, odgovaram mu.

Potom nastavlja tužiteljici iznositi što u tom trenutku razmišlja te kako muškarac u čiji je stan došla očito očekuje da ga oralno zadovolji, čemu se ona suprotstavila. Iskreno je rekla da prvih nekoliko puta kada je tražio oralni odnos, nije bio nasilan, nego se čak ispričavao, ali joj je ponovio kako joj je prijetila opasnost od uvlačenja u lanac prostitucije, opisujući joj do u pojedinosti kako se djevojke prisiljava na prostituciju fizičkim i psihičkim nasiljem. I pitao ju je ponovno je li shvatila što joj se spremalo, na što je ona dvaput odgovorila da jest. Djevojka dovedena u stan u Novoj Vesi sada je već vičući odbijala oralni seks koji joj nudi muškarac koji je prije samo tri mjeseca došao s izdržavanja kazne zatvora u kojem je bio zbog silovanja. Dodala je da ono što slijedi više nije normalna situacija. Počinju pljuštati udarci po njezinu licu, ima osjećaj da joj je nasilnik slomio nos, padaju joj naušnice. U tom trenutku misli kako će nastradati bez obzira zadovolji li ga oralno ili ne, na čemu on inzistira.

Oralni odnos

“Eskaliralo je sve. Zatrčavam se do vrata, jasno mi je da su zaključana. Sad mi je jasno da on nije otišao po pare za cigarete. Zaključao je vrata i spremio ključ. Ja ću dotrčati do njih, otključat ću ih. Mi smo na prvom katu. Ima ljudi, spriječit će neko. Uhvatila sam kvaku, probala, ključa nije bilo. On je došao za mnom. Vjerujem da bi me ubio i da mu popušim i da mu ne popušim. On u tom trenutku kaže: ‘Smiri se, stani. Htio sam ti pokazati na još gorem primjeru da stvarno kapiraš’. Moj cilj je da želim izaći, želim se spasiti. Rekao mi je da se smirim. Donio mi je dvije čaše vode. Sjeo je preko puta mene, za stolicu kraj stola. Nastavio je objašnjavati kako me spasio, kako mi je prijetila opasnost. Tada mi je jasno da nema veze s dobronamjernošću. Pristajem slušati priču. Popijem vodu i ulazimo u tu istu sobu. Sjedam u isti položaj s torbicom preko sebe. Nakon što je izgovorio par riječi o opasnosti, on ne nastavlja s tom pričom…”, govori sve brže i ističe kako je ponovno tražio da ga oralno zadovolji. U tom trenutku vraća joj se “film” na jednu pojedinost.

Bit će batina

“Vratili smo se u sobu, meni zvoni mobitel u torbici. Razmišljam da bi se mogla javiti, da je to način da se spasim. Otvaram torbicu, a on u tome trenutku priča na mobitel i razgovara s nekom muškom osobom koja će navodno doći u stan. Mobitel je zazvonio par puta i on se prenuo na moje vađenje mobitela iz torbice i napravio rukom pokret da se ne smijem javiti i da ako se javim, da će biti batina. Mislim da me zvala Tina ili neko od prijatelja, a vidjela sam da sam imala nekoliko propuštenih poziva. Vratila sam mobitel u torbicu, ali nisam zatvorila cif. U torbici mi je bio nož za samoobranu. Ponovno mi prilazi. Više nema nikakvog filozofiranja… Odbijam, uhvatio me za kosu, i dalje je na meni, počinje me mlatiti, tući. Meni je jasno, upravo me pokušava silovati. Možda me hoće prodati nekome u prostituciju. Ja ne znam s kim sam. Rekao je u jednom trenutku da je bio u zatvoru, nepravedno optužen za nešto. U stanu gdje niko ne zna da se nalazim tuče me, ne malo. Mene je toliko strah, pokušavam ga odgurnuti, to ne ide. ‘Molim te pusti me, neću nikome ništa reći’, guram ga od sebe, a on me nastavlja tući, pokušava mi nabiti k… u usta”, priča sada sve glasnije i brže Iva Tadić.

Jedini spas

Slijede dramatični trenuci u kojima ona opisuje situaciju u sobi s muškarcem koji će za koju minutu biti u samrtnom hropcu na podu.

“Imam opciju da upotrijebim nož. Jedna ruka mi je slobodna. Nakon što sam se izmaknula, on me mlati, tu je torbica, ja imam nož. Ili ću upotrijebiti nož ili ću umrijeti. Priznaje mi da me pratio. Sve od čega je on mene kao spasio, to se meni događa. Izolirana sam u stanu, zaključana, ne mogu telefonirati, pokušava me silovati, dolazi neki lik koji će me prodati u prostituciju, mlati me. Nemam vremena, hoću li reagirati ili ne. Strah me hoću li preživjeti. Jedini spas da pobjegnem nije uspio. Druga je opcija da mu mogu zaprijetiti nožem. Ne želim nikoga ubiti, nikoga ubost nožem. Mislim si, bio je u zatvoru, nož je na centimetar od njegova lica i na centimetar od mog. Ne sumnjam nimalo, kad bi on vidio da sam se ja drznula upotrijebiti nož na njega, da bi mi ga on iščupao iz ruke i zaklao me”, priča sve glasnije osumnjičena djevojka.

Bio je živ

Pred tužiteljicom sada već viče: “On bi mene zaklao. Čak da se iskobeljam i pobjegnem, šanse da on meni uzme nož su ogromne. Jednostavno, ja nemam drugog izbora. Naravno da ga nisam mislila ubiti. Da mogu zvati policiju, Hitnu da mogu zvati, ljude. Ja sam ga ubola, svjesna sam toga, izvadila sam nož. Ali, on mene i dalje nastavlja mlatiti. I ja njemu kažem: ‘Ubost ću te još jednom! Ubost ću te dvaput. Umrijet ćeš’. Na to on pogleda, lokva krvi, tamo gdje su našli tijelo. On je pao i ne miče se. On hropće, proizvodi neki zvuk sličan hrkanju. Meni je jasno da je živ. Vidjela sam koja je lokva krvi, on je onesposobljen.

Moram zvati Hitnu i policiju. Tipkam 92, ili 94, na kraju tipkam 911 i da me spoje s Hitnom i policijom, i kažem im da me čovjek pokušao silovati i da sam ga ubola. Nakon toga me pitaju adresu, a ja ne znam adresu… Pitam ljude dolje, držim telefon i pitam ljude dolje koja je adresa. Spojili su me s Hitnom i policijom, Hitna dolazi, on je živ, on hropće. Hitna i policija su pred vratima. Morat ćete provaliti vrata, nemam ključ, morate provaliti vrata, čovjek umire. Pita se dozvola da se provale vrata. Dok su oni pred vratima, pipam ga po ruci jer je prestao hroptati. Ima puls, možda umire, krvari.

Tražit ću ključ po hlačama, provaljuju Hitna i policija, policija me odvaja od njega, policajac mi je rekao da odložim nož na ormarić. Hitna je bila s Darkom. Nisam znala da je mrtav. Kad sam ga ubola, još je bio živ. On je umro u trenutku dok sam ja njemu napipala puls i provalila vrata”, završava djevojka koja je ovim iskazom o dramatičnom subotnjem jutru na Novoj Vesi 11 uspjela uvjeriti sud da nije nužan njezin ostanak u pritvoru.

Avaz