cikportal
 vijesti - teme - informacije
POČETNA        VIJESTI        SPORT        MAGAZIN        TEME        O NAMA        MARKETING/KONTAKT

KAKAV ŠOK: Pogledajte reakciju Dodika kada je Davutoglu rekao da iza Bošnjaka stoji 78 miliona Turaka…

Ahmet Davutoglu, premijer Republike Turske došao je u Banjaluku i obratio se prisutnima na svečanoj ceremoniji otvaranja Ferhadije, na kojoj je istakao da je prije 23 godine zajedno sa Alijom Izetbegovićem plakao kada je Ferhadija porušena.


"Zahvaljujem se Bogu što sam doživio ovaj dan i što sam ga podijelio s vama. Salavati i selami našem Pejgamberu. Prije četiri godine bio je Ramazan, i ja sam svojim prijateljima rekao - jednog dana kada bi svijet nestao, a ostalo samo Sarajevo, ne bi propalo čovječanstvo".

"I tada, kada sam ovo rekao...doživio sam aplauze. Onda su me kasnije pitali, kako to da su me razumjeli. Ja sam rekao, kada govorite riječima koje idu od srca - srcu onda ćete se svi razumjeti", kaže Davutoglu u uvodu.

"Došao sam da vam progovorim od svog srca, i od srca 78 miliona Turaka koje ovdje predstavljam. Imate 78 miliona prijatelja koji su sa vama, koji će vas podržati kada ste tužni", dodaje.

"Znajte, da kada u vašoj zemlji nekome krene krv na nos, kod nas krene krv iz žile kucavice. Kada se ovdje sruši i najmanja stvar, kod nas kao da je bio zemljotres", kazao je Davutoglu na što je dobio gromoglasan aplauz.

Vijest o rušenju Ferhadije prije 23 godine je primio u Maleziji. Tada je oko sebe imao studente iz BiH.

"Bilo nam je jako teško. Kasnije je tamo u posjeti boravio Alija Izetbegović, i onda smo zajedno plakali", dodaje.

Danas, 23 godine poslije toga, sretan je što je u Banjaluci lijepim povodom.

"Alija Izetbegović je tu sigurnom, dušom".

2011. je u svojstvu ministra vanjskih poslova boravio u Banjaluci. Obišao je Ferhadiju koja je bila u fazi izgradnje, ali radovi su stali.

"Tog dana sam dao insturkciju Turskoj da učini sve da se ta rekonstrukcija okonča. Hvala Bogu, danas otvaramo Ferhadiju".

Zahvalio se svima koji su doprinijeli njenom otvaranju.

"Svima se zahvaljujem, dužnosnicima, narodu Banjaluke i BiH".

Otvaranje je važno iz tri ugla, kaže Davutoglu.

"Jedno zbog osjećaja savjesti. Kada je srušena prije 23 godine, ona je mnoga srca i savjesti pogodila. Mi danas, tu svijest i savjest ponovo gradimo. Oni koji su živi svjedoci toga, da se ta svijest ponovo gradi su predstavnici svih vjerskih zajednica u BiH. Tako će i svjest, i kada se bude čuo ezan iz ove džamije - doprijeti do velikih daljina. Zašto je to tako važno. Zato što je ovo naša zajednička kulturna baština", stava je Davutoglu.

Naša zajednička baština pripada nama svima i zajedno ćemo je čuvati, izjavio je premijer Turske, kazavši da Gazi-husrevbegova džamija, Aladža džamija, most u Mostau, "to smo zajedno nekada gradili".

"Sa predsjednikom smo bili kada se otvarao obnovljeni Stari most, a bićemo tu i kada se bude otvarala i Aladža u Foči", obećao je Davutoglu.

"2005. sam bio u Foči, i na mjesti Aladže je bio kamen sa mihraba. Tu sam klanjao dva rekeata. I molio sam se Bogu da se jednog dana sa tog mjesta ezan čuje, kao što se danas čuje iz Ferhadije".

Ja vam ovdje obećavam, u ime građana Turske, u ime predsjednika i Vlade Turske, da sve što je naša zajednička kulturna baština - da ćemo je zajednički ponovo izgraditi - obećao je Davutoglu.

Ako nas neko pita, zašto smo došli - Došli smo zbog ljepote, bratstva, svih naroda i BiH. Bili smo, sada smo, bićemo ovdje zauvijek.

"Treća važna stavka je budućnost BiH. BiH sa svim njezinim narodima i konfesijama je jedno biće, jedno srce. Ako se želi dijeliti, to znači da će se dijeliti jedinstveno srce", kazao je Davutoglu.

Banjaluka, Sarajevo i Mostar se ne mogu odvojiti jedni od drugih. Zato su svoje živote izgubili šehidi u Srebrenici, i njih pominjemo sa rahmetom, izjavio je premijer Turske.

"Svake godine tamo kada se okupljamo, dijelimo tu bol. Danas ovo nije otvorena bogomolja. Ovo je poruka mira svima, svim građanima svijeta".

Treba da se pravilno čuje poruka mira. Nema puno gradova u svijetu gdje su tako bogomolje raznih konfesija blizu.

"Ako to jedinstvo, i ta ljepota ako se očuva - mir i sreća, blagostanje za budućnost naroda će se očuvati. Neka Bog da svim gradovima BiH da žive ujedinjeni u sreći i u miru. Neka Bog da svima da u miru i blagostanju zajedno žive. Neka jedinstvo i mir BiH bude vječno".

"Molimo Boga da ono što se desilo u BiH nikad više ne dogodi, i neka nam Bog da snage za budućnost, i da sačuvamo amanet Alije Izetbegovića. Hoću da mu se i obratim: Veliki lideru, mudri čovječe, neka ti je lijepo u velikom dženetu.

Mi danas svjedočimo da si na svom putu dao lekciju ljudskosti. Mi ćemo te tekovine do kraja čuvati. Svaka srušena džamija će ponovo biti izgrađena. Svako ranjeno srce će ponovo zacijeliti. BiH će biti onakva kakvom si je sanja, jedinstvena - zauvijek.

Neka BiH bude uvijek sretna, a uz nju neka uvijek bude i Turska", kazao je Davutoglu na koncu izlaganja.

Al Jazeera