cikportal
 vijesti - teme - informacije
POČETNA        VIJESTI        SPORT        MAGAZIN        TEME        O NAMA        MARKETING/KONTAKT

IVANIĆ MISLIO DA MOŽE BITI VEĆI SRBIN OD DODIKA: Pogledajte kako ga je Mile porazio…

Republika Srpska će sutra donijeti odluku o prihvatanju adaptiranog SSP-a, potvrdio je to danas predsjednik ovog entiteta Milorad Dodik. Dodik je nakon sastanaka sa premijerom Srbije Aleksandrom Vučićem, u Beogradu, kazao da nema više prepreka i da SSP može biti ratificiran.






Repubika Srpska nije željela prihvatiti ovakav SSP, jer su prema njihovim procjenama gubici veći od 220 miliona maraka. Nakon toga, Predsjedništvu BiH njemačka kancelarka obećala je pomoć za nadoknadu štete. Juče je tim povodom u BiH boravio njemački ministar poljoprivrede Njemačke Kristijan Šmit. Danas Dodik kaže, daće saglasnost za SSP.

"Zahvalio sam se gospodinu Vučiću što mi je pomogao da organizujem sastanak sa gospodinom Šmitom koji je došao po nalogu gospođe Merkel da razgovaramo kako da nadoknadimo određene štete u vezi sa SSP“, kazao je predsjednik RS Milorad Dodik.

"Ja ne krijem, ja sam izrazio želju i molbu, ali na predsjedniku Dodiku je i na RS je da saslušaju i savjete i uvaže i argumente i SR Njemačke ali i EU da se potpiše SSP“, dodao je premijer Srbije Aleksandar Vučić.

Ranije jutros, Mladen Ivanić, koji treba da stavi tačku na ovu priču, potvrdio je da čeka odluku vlasti RS, te da će u skladu sa tim i postupiti.

"Očekujem njihovo izjašnjenje. Ja sam svoj stav rekao u konkretnom slučaju, a posebno nakon popisa ja samostalno odluke neću donositi i poštovaću ono što institucije RS kažu“, rekao je za TV1 član Predsjedništva BiH Mladen Ivanić.

Još nije posve sigurno da li će se o prilagodbi SSP-a razgovarati na narednom sastanku Savjeta za poljoprivredu i ribarstvo EU 18. jula. U planu rada nije precizno definisano. Ali na sajtu Savjeta EU piše:

"Komisija će Vijeću dostaviti ažurne informacije o pitanjima međunarodne trgovine poljoprivrednim proizvodima. Ministri će imati priliku za razmjenu mišljenja o pregovorima koji su u tijeku.“

Njemački ministar juče je obećao da će se založiti da se problemi sa SSP-om što prije riješe. Sastao se sa predstavnicima Vlade FBiH, Savjeta ministara, predsjednikom RS no nije mogao dobiti podatak kolika će biti šteta. Iz RS su mu kazali da samo ovaj entitet gubi 220 miliona maraka. A u Savjetu ministara da će gubitak iznositi 60 miliona. Na koncu je zaključeno, mjere pomoći biće usvojene kada neko neutralno tijelo, npr. Svjetska banka utvrdi kolika će šteta zaista biti.

TV1