cikportal
 vijesti - teme - informacije
POČETNA        VIJESTI        SPORT        MAGAZIN        TEME        O NAMA        MARKETING/KONTAKT

ZBOG NEBRIGE DRŽAVE: Pogledajte šta će se desiti sa bh ćevapima…

Sve što se može povezati s našom državom može postati brend. Ličnosti, zgrade, institucije. Sve se može brendirati i naplatiti.

Gubimo milione, ako ne i milijarde KM, samo zato što svoje proizvode ne brendiramo. Svaki dan nam neko može ukrasti sarajevske, banjalučke ili travničke ćevapćiće, a to će se i desiti ukoliko te proizvode ne zaštitimo i ne brendiramo, kazao je za Faktor.ba stručnjak za brend i brendiranje Emir Hrenovica.


On je između ostalog radio na brendiranju nekoliko turističkih destinacija u Italiji, Sloveniji, na brendiranju jednog hrvatskog medija, a kako kaže u BiH postoji veliki broj proizvoda koji se mogu brendirati i donijeti enormnu zaradu, ali ne postoji strategija koja bi pokrenula taj proces.

– Sve što se može povezati s našom državom može postati brend. Ličnosti, zgrade, institucije. Sve se može brendirati i naplatiti. Možemo i našeg Zmaja Edina Džeku brendirati. Svi znaju Davida Beckhama. Čovjek je postao brend. Sve što nosi njegovo ime višestruko je skuplje i kad kažete njegovo ime povežete ga s Manchester Unitedom i Engleskom – pojašnjava Hrenovica.

Hrenovica dodaje kako naša država zbog nebrendiranja trenutno gubi oko 80 posto zarade samo kada je trgovinski segment u pitanju.

– Coca Cola je svjetski brend koji je brendirao našu vodu Olimpiju i prodaje je u 17 zamlja. To smo mogli i mi, a sad gubimo velike novce. Tako može neki Bosanac ili bilo ko drugi iz susjednih nam zemalja u Njemačkoj brendirati ćevape i “ukrasti” nam ih legalno jer ih mi nismo zaštitili – smatra ovaj stručnjak za brend.

Ističe kako osim kulinarskih specijaliteta, BiH može brendirati i svoje turističke potencijale.

– Svaka turistička destinacija može postati naš brend. Napravite logo i brendiranjem te destinacije smanjit ćete troškove marketinga za 20-30 posto, a imat ćete veću posjećenost. Naša Perućica, jedina prašuma u Evropi, nije brendirana. Igman kao planina s najčišćim zrakom u regionu i šire nije brendiran. Posebnu priliku imamo u sektoru organske hrane. Imamo kvalitet i pristupačnu cijenu – ističe Hrenovica.

Idealni primjeri za brendiranje, dodaje on, jesu i stari sarajevski zanati.

– Imamo osam zanata koji su u cijelom svijetu izumrli osim kod nas. Tim ljudima država treba dati plaću samo da nastave to raditi jer je njihova zarada slaba, i da tako postanu dio turističke ponude – predlaže Hrenovica.

Kao primjer proizvoda koji su postali svjetski brendovi Hrenovica ističe kako je kompanija “Nike” možda i najbolji primjer kako se jedan običan proizvod može izdići iznad ostalih.

– Odvedete dijete u trgovinu i ono želi “Nike” patike samo zato što se tako zovu. Njihova kvaliteta ne mora biti veća od nekog drugog proizvođača. Bitno je da imate zaovoljavajući, ne prevelik nivo kvaliteta, napravite brend i onda možete s cijenom raditi šta hoćete – zaključuje Hrenovica.

Izvor: K. K./Faktor.ba