cikportal
 vijesti - teme - informacije
POČETNA        VIJESTI        SPORT        MAGAZIN        TEME        O NAMA        MARKETING/KONTAKT

PSI LUTALICE PRELAZE GLAVNU ULICU U SARAJEVU: Autor fotografije ogročen jer nisu ispoštovana autorska prava…

Fotograf Vlado Soldo je na svom Fb profilu objavio fotografiju kojom je imao za cilj kritizirati stanje u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, po pitanju problema pasa lutalica. Odmah nakon što je fotografija objavljena na društvenim mrežama, pojedini mediji su preuzeli fotografiju, usljed čega su ime autora “isjekli” sa fotografije.


Vlado Soldo za BNN.BA kaže kako je “fotografija neovašteno preuzeta od strane određenih medija, u korist njihovog komercijalnog priloga i ispunjenja programske šeme. Pri tome, nisu ispoštovali mene kao autora. Fotografija je objavljena bez moga znanja i još pri tome bez potpisa”.

Fotografija je prethodno javno objavljena i potpisana pod punim imenom i prezimenom, ali su određeni mediji to potpuno zanemarili.

“Fotografija je prije toga javno objavljena i potpisana mojim punim imenom i prezimenom. S obzirom da se fotografijom bavim dugi niz godina, svaka moja fotografija kao umjetničko djelo se potpisuje kao jedina zaštita mog autorskog djela. Sama činjenica da me nisu naveli kao autora fotografije ja sam oštećen“, ističe Soldo za BNN.BA.

Za Solda je ovo najdrastičniji primjer do sad, jer su vrlo značajna medijska imena kao što je Hayat preuzeo fotografiju, a da pri tome nisu naveli autora fotografije.

“Ovo je najdrastičniji primjer do sada čime sam ja kao umjetnik i autor fotografije ugrožen i oštećen. Pojedini mediji su bili korektni, dok su neki kao što je TV Hayat doslovice isjekli moje ime i prezime sa fotografije”, kazao je Soldo za BNN.BA.

Soldo je istakao da je uputio pismo Agenciji za zaštitu autorskih prava u BiH, te se nada da će nadležni organi imati sluha i poduzeti potrebne mjere.

Prema Institutu za intelektualno vlasništvo Bosne i Hercegovine, autorsko pravo regulira odnose koji nastaju u svezi sa stvaranjem autorskih djela u područjima poput umjetnosti, književnosti i znanosti. Adekvatna zaštita autorskih prava ohrabruje stvaranje novih kreativnih izraza, jer autori znaju da na neki način mogu zadržati kontrolu nad svojim djelima.

doznajemo.com