Dvije osobe poginule nakon što je automobil sletio u rijeku Neretvu. Teška saobraćajna nesreća kod Maglaja, jedna osoba poginula,troje povrijeđenih. Muškarac pronađen mrtav u automobilu u rijeci Buni. Sve ovo se na cestama FBiH desilo u proteklih nekoliko dana. Ako bi ovome dodali broj saobraćajnih nesreća koje nisu imale smrtne posljedice spisak bi bio predugačak. Najčešći uzrok je nepažnja vozaća i neprilagođena vožnja uslovima na cesti, što najbolje ilustrira sljedeći snimak. Ipak, ovo ne može i ne smije biti opravdanje za izostanak adekvatnih mjera nadležnih institucija u FBiH. Posebno imaju li se u vidu dobri rezultati ostvareni prije nekoliko godina kroz primjenu Akcionog plana za provedbu strategije o sigurnosti drumskog saobraćaja.
“Pokazalo se veoma dobrim. Rezultati četverogodišnje primjene strategije bili su smanjenje smrtnosti na cestama za 30%,te smanjenje broja saobraćajnih nesreća uopće za 20%. Bili su to najbolji poslijeratni rezultati u BiH na jednom polju”, kaže Osman Lindov, član bivšeg ekspertnog tima.
Prestanak primjene strategije i tijesne saradnje kantonalnih ministarstva u ovoj oblasti za posljedicu ima crni bilans na cestama. Tako je u Kantonu Sarajevo u posljednja tri mjeseca također povećan broj saobraćajnih nesreća.
“Kada je riječ o Kantonu u posljednja tri mjeseca imamo povećan broj saobraćajnih nesreća, ali ono što je važno nije se povećao broj smrtno stradalih. S druge strane u odnosu na isti period prošle godine broj nesreća je nešto manji”, ističe Irfan Nefić, portparol MUP-a KS.
Prema riječima portparola MUP-a Kantona Sarajevo, policija iz svoje nadležnosti poduzima odgovarajuće mjere. Prije svega ovdje se misli na akcije kontrole brzine, vezanja pojasa ili vožnje u alkoholiziranom stanju.
“Mi sami osjećamo da to nije dovoljno, ali sigurnost saobraćaja ne kreira samo policija”, dodaje Nefić dok Lindov naglašava da su za sigurnost u saobraćaju odgovorni ministarstvo saobraćaja, ministarstvo za obrazovanja...
“Jer pokazalo se da se koordiniranim aktivnostima mogu spasiti životi. Očekujem da će nakon 100 dana rada ova vlada shvatiti potrebu nastavka implementacije Strategije”, ističe Lindov.
Iako nam je bilo obećano iz Federalnog MUP-a danas nismo dobili informaciju o njihovim planovima na ovom polju. Imajući u vidu da stanje po pitanju sigurnosti na cestama nije ništa bolje ni u RS-u očekivati je konkretne poteze entitetskih ministarstava, ali i Vijeća ministara koje ima obezbijeđena finansijska sredstva za izradu državne strategije o sigurnosti saobraćaja.
Izvor: TV1
