cikportal
 vijesti - teme - informacije
POČETNA        VIJESTI        SPORT        MAGAZIN        TEME        O NAMA        MARKETING/KONTAKT

NAKON TRAGEDIJE U ALPAMA: Evo kakvu su strašnu istinu otkrile njemačke novine!

Nakon što je kopilot s psihičkim problemima srušio avion Germanwingsa mnoge aviokompanije požurile su uvesti pravilo da u pilotskoj kabini uvijek moraju biti dva člana posade, ali iskusni piloti to drže besmislenim jer i tada jedan pilot može u svakom trenutku srušiti avion, piše njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Čovjek uvijek traga za rješenjem, pogotovo nakon velike katastrofe poput one leta 4U 9525 u kojoj je u francuskim Alpama poginulo 150 ljudi, a problem sada pokušava riješiti cijela zajednica zračnih prevoznika.

Prema nalazima francuskih istražitelja kopilot Andreas Lubitz je namjerno usmjerio Airbus A320 u planinu, a posljednje minute je bio sam u kokpitu u koji nije htio pustiti kapetana leta koji je otišao u toalet. Ko traži brzi odgovor, nalazi brzi odgovor: u svakom trenutku u kokpitu moraju biti dvije osobe, piše FAZ.

Budući da uglavnom zbog štednje u avionu nema tri pilota ubuduće bi najmanje jedan stjuard ili stjuardesa došli u kokpit kako bi spriječili nesreće poput one u Francuskoj. Američke aviokompanije već duže imaju to pravilo, a sada se pridružuju i evropske firme poput Easyjeta i Norwegiana, Ryanaira i Air Berlina te Lufthanse i Germanwingsa.

``To zvuči dobro, trebalo bi umiriti. Samo, ne donosi ništa``, piše FAZ. ``Ako pilot hoće može avion za dvije sekunde nepovratno srušiti``. Iskusni piloti govore da se ovdje radi o ``prividnom aktivizmu`` koji bi trebao umiriti javnost.

``Ako pilot hoće, može avion za dvije sekunde nepovratno srušiti`` koristeći upravljač ili kormilo ili isključivanjem motora u kritičnom trenutku. Pri tome stjuardesa ne može učiniti ništa jer nema pojma o tome šta pilot radi, a pogotovo ne može ništa protiv toga poduzeti.

``Protiv psihički oboljelog pilota koji je odlučio izvršiti samoubistvo stjuardesa je bespomoćna``, navodi FAZ riječi pilota. Ako se hoće povećati sigurnost mora se dokazati da su redovni psihijatrijski testovi svrhoviti, a naprosto staviti stjuardesu da sjedi u pilotskoj kabini je besmisleno.

Glasnogovornik Air Francea upozorio je na opasnost od više birokracije i novih propisa koji su u slučaju problema nekorisni. Avionski stručnjak koji je zatražio da ostane neimenovan čvrsto smatra: ``To ne daje niti 0,01 posto više sigurnosti``.
(Dnevni avaz)